Opentuinweekend 2024 Groei en Bloei

09-08-2024

Op 15 en 16 juni 2024 vond het landelijke opentuinweekend van Groei en Bloei plaats. De Tuinmuze deed mee.

Genieten van de Muzetuin.

Het opentuinweekend was een succes. En dat ondanks de regenachtige zondag en de voetbalwedstrijd.
Het atelier was geopend, met naast de unieke kaarten en illustraties voor het blad Landleven van de Tuinmuze, ook zelfgemaakte (halva-)jam, waarvan de opbrengst voor Compassion is.
De stekjes - waarvan de opbrengst ook voor Compassion is - vonden gretig aftrek, en er werd gul gedoneerd.
Naast de vele bezoekers uit het hele land die de tuin voor het eerst zagen, werden we verrast door trouwe gasten, die de tuin in eerdere jaren al hadden gezien. Sommigen kwamen naar eigen zeggen ieder jaar terug. Ook vrienden verblijdden ons met hun komst.
Zonder mijn helpers die in de weer waren met het opzetten, cateren, gasten de weg wijzen en opruimen, was het niet gelukt. Dankjewel Jan, Nanny, Ernst en Liesbeth.
Ook Jopie, Chantal, Hans, Joseph en Janke - het team dat de opentuinweekenden perfect organiseert - heel veel dank.
Last but nog least aan de bezoekers, die ook nog een gulle bijdrage leverden aan Compassion: jullie zijn geweldig!